
Možná jste se s tímto pojmem nikdy nesetkali. Pokud ale malujete akvarelem, tak jistě brzy zjistíte, jak moc velkým pomocníkem tato kapalina může být.
Je více situací, kdy se maskovací kapalina hodí a nebo dokonce není jiné možnosti:
Maskovací kapalina slouží často k zjednodušení situace a přesnějším výsledkům.
Můžete se podívat na několik motivů, které se dají s maskovací kapalinou namalovat jistě mnohem lépe než bez jejího použití.
Typické využití maskovací kapaliny v malbě oka je vykrytí bílých odlesků.
Tento článek není nikým financován a nebudu tu ani vypisovat všechny značky. Vypisuji jen zajímavé postřehy.
Ve mé Facebookové skupině vyšlo z průzkumu jasně najevo, že bych se třeba raději vyhnula značce – Pébeo.
Sama nemám ani moc ráda kapaliny v perech, protože ty mají většinou široké stopy a často vysychají a jsou s nimi i další problémy.
Další problémovou kapalinou je kupodivu Daniel Smith s hubičkou – dělají se v tom bublinky a nedá se s tím pracovat (jinak vynikající značka akvarelových barev nevídané kvality).
Sypké suché maskovací médium jsem využila například v zimní krajině. Sníh ale samozřejmě lze vykrýt i běžnou maskovací kapalinou.
Po vyzkoušení všech možností mám stejně nejraději štětce. Mohu udělat tenounkou linku, ale i velkou plochu. Mám na to vyčleněno několik syntetických štětců (od úplně tenkých 4/0 po široké), které mám stále ve výborné kondici!
Raději si vezměte obyčejné syntetické štětce a na přírodní vlas zapomeňte, těch by byla škoda.
Když se například podíváte na akvarelovou malbu moře, tak si jistě dokážete představit, že by nebylo možné pracovat bez kapaliny. Sama se u tohoto případu přikláním ke štětci, protože krásně využijete jak tenké čáry, tak i silnou linii, které získáte velice jednoduše sílou přítlaku.
A odteď se už nemusíte bát pracovat s maskovací kapalinou!
Pomohl vám tento článek? Co jste nového zjistili?
Pokud se vám líbil některý z použitých motivů, můžete si je namalovat třeba hned.